Top 10 Hiring Mistakes (「採用時に"やってはいけない"10のミス」)

原文は、http://www.allbusiness.com/human-resources/workforce-management-hiring/3995-1.html
日本語記事は、http://journal.mycom.co.jp/articles/2008/01/08/mistakes/index.html

  1. Not looking into candidates' backgrounds. (候補者の経歴等を調べない)
  2. Being overly influenced by advanced degrees. (学歴に過度に惑わさる)
  3. Not having a long-range plan.(長期計画なし)
  4. Making promises you cannot keep. (守れない約束をする)
  5. Hiring someone for all the wrong reasons.(間違った理由(=縁故採用など)で採用する)
  6. Not conducting a good interview. (面接が上手くいかない)
  7. Not looking for a good fit.((組織に)合いそうかどうかみない)
  8. Not giving employees offer letters. (従業員に条件提示書類を出さない)
  9. Not being prepared. (準備なし)
  10. Expecting way too much. (過度な期待)

日本語記事中、

米国の採用事情とはいえ、日本の企業社会、とりわけ中小企業と重なる部分が多いことに驚かされる。

とあるが、まさにこの中のいくつかに該当している中小企業を知っています。